Amazon contact

Contact opnemen met Amazon kan tal van redenen hebben. Een vraag over een bestelling, problemen in de service. Er zijn verschillende manieren om met Amazon Nederland, Duitsland .de of de Verenigde Staten contact op te nemen, namelijk:
1: Het sturen van een e-mail
2: Amazon bellen
3: Live te chatten > Volg deze link 

In dit artikel geven we je meer informatie over hoe je deze manieren op Amazon .nl, .de of een andere variant kan toepassen om contact op te nemen.

Amazon contact met de klantenservice

Als je direct  contact wil met Amazon door ze aan de telefoon te krijgen, kan je de klantenservicelijn bellen. Ga naar deze link om contact met ze op te nemen voor bestellingen in Nederland.

Dit is het directe telefoonnummer van de klantenservice voor bestellingen in Duitsland. Let op dit is wel een Engelse klantenservice. Voor al je problemen in Duitsland kan je contact opnemen met dit nummer. Als je niet zeker weet welke afdeling je moet hebben, is dit het meeste geschikte nummer. Ook kan je ervoor kiezen om Amazon met jou contact op te laten nemen. Je wordt dan teruggebeld na enkele dagen.

Amazon Contact

Contact opnemen met Amazon via de website

Naast bellen kan je ook contact opnemen met Amazon via de website. Log allereerst in en scroll helemaal omlaag. Onderaan elke pagina kan je op hulp klikken. Je krijgt dan een overzicht van alle mogelijke problemen te zien. Aan de rechterkant van deze pagina kan je op de knop contact klikken. Als je hierop klikt krijg je een overzicht te zien van de verschillende contactmogelijkheden. Eerst even inloggen, dan wordt jouw account gekoppeld aan de hulpaanvraag. Dit bespaard een hoop tijd omdat Amazon je bestellingen meteen kan bekijken en jullie zo allebei tijd kan besparen tijdens het contact.

Contact opnemen met Amazon – ‘Meer hulp nodig’

Om contact op te nemen met Amazon kan je vervolgens klikken op ‘Meer hulp nodig’. Klik hierna op ‘Neem contact met ons op’. Nu kom je uit op het contactscherm. Er is een kans dat je opnieuw moet inloggen voor je wordt gestuurd naar het contactscherm van Amazon.

Contact met Amazon – Bestellingen selecteren

Volgende stap in het contact opnemen met Amazon is de bestellingen selecteren waarover je contact wil opnemen. Naast elke bestelling op bijvoorbeeld Amazon.nl of .de zie je tal van opties:

  • Retourneren
  • Geld terug vragen
  • Etc

Selecteer de optie die voor jou van toepassing is. Als je bestelling geen ‘object’ is, kan je naar beneden scrollen. Daar zit een optie om meer te vertellen over je probleem voor je het contact aangaat op Amazon.

Contact met Amazon – Op welke manier?

Het is nu tijd om te besluiten op welke manier je contact wil opnemen met Amazon. Mochten je problemen nog niet worden opgelost met de beschikbare opties, kan je alsnog contact opnemen. Als je de gevraagde informatie hebt doorgegeven, zal Amazon je vragen hoe je benaderd wil gaan worden (E-mail, chat of Telefoon).

Contact via e-mail

In het geval van de E-mail ontvang je een schriftelijke oplossing voor het probleem met daarbij een traceernummer en de optie om mails terug te sturen.

Contact via telefoon

In het geval van de telefoon wordt je gebeld door Amazon. Iemand van de juiste afdeling voor het gerelateerde probleem.

Contact via chat

Online chatten met een specialist die jouw wil helpen je problemen op te lossen.

Vragen over contact opnemen met Amazon

Meer vragen over het contact opnemen met Amazon Nederland of voor een ander land? Stuur een e-mail naar info@webwinkelenvanuitnederland.nl. Hierbij een link naar de Nederlandse taal ingang van Amazon.nl.