Amazon Garantie

In dit blog vertel ik u meer over de garantie op Amazon. Wat is bijvoorbeeld het garantiebeleid voor de Nederlandse Amazon? 

Wanneer u producten koopt, vooral als deze afkomstig zijn uit een online winkel, is het logisch dat u zekerheid zoekt dat u een slimme aankoop doet. U moet weten dat waar u geld aan heeft uitgegeven, zal blijven of in ieder geval zal werken zoals beloofd voor een acceptabele periode.

Als dit niet het geval is, wilt u er zeker van zijn dat u altijd de verkoper kunt bereiken voor de benodigde ondersteuning. Deze garantie wordt belichaamd door de productgarantie. 

De garantie claim van Amazon is een van de beste in de branche. 

Amazon garantiebeleid

Het Amazon A tot Z garantiebeleid zet de standaard die alle online verkopers moeten volgen. Wanneer een koper niet tevreden is met een aankoop, kan dit een van de volgende veelvoorkomende redenen zijn:

  • Artikel was anders dan het bestelde (verkeerde maat, nep, andere kleur, ander artikel).
  • Artikel was defect of beschadigd (bij levering of na minder dan een maand gebruik).
  • Elke verzonnen reden door de koper

Link naar het online retour en garantiecentrum van Amazon

amazon garantie

Amazon garantieclaim 

Een koper kan rechtstreeks contact opnemen met de verkoper om het probleem op te lossen. Maar als een koper een garantie claim wil indienen via Amazon, kan hij kiezen uit onderstaande opties. Mits de claim 30 dagen na ontvangst van het product wordt aangevraagd.

  • Vraag een vervanging aan – als u moet ruilen voor een andere kleur of maat. Of als het artikel defect is. 
  • Verzoek om terugbetaling – u kunt verzoeken om terugbetaling van uw geld. Dit kan worden teruggeboekt naar uw bank, teruggeboekt op uw creditcard (bijvoorbeeld Visa of Mastercard) of via Amazon Gift Card.
  • Garantiereparatie – Sommige producten die rechtstreeks door Amazon worden verkocht, vallen onder de fabrieks garantie. Hierop kan een beroep worden gedaan door de klant en kan het product worden gerepareerd door de fabrikant of een externe serviceprovider.

Een garantieclaim indienen op Amazon Nederland

Laten we ons meer concentreren op het proces en hoe u aanspraak kunt maken op garantie op Nederlandse Amazon producten.

Verzoek om een ​​item te ruilen

Als je je artikel wilt ruilen voor een andere maat of kleur, als je een defect artikel hebt ontvangen of als je een heel ander artikel hebt, ga je naar Amazon’s Online Return Center, dat een eenvoudig proces biedt voor het claimen van garantie op Amazon.

1 – Om gebruik te maken van de garantie, ga naar het online retourcentrum van Amazon Nederland en klik vervolgens op “Artikelen retourneren”. Zoek de bestelling die u wilt retourneren en klik vervolgens op ‘Artikelen retourneren of vervangen’.

2 – Selecteer het item dat u wilt ruilen en selecteer vervolgens een reden in het menu “Reden voor retour”.

3 – Er wordt een ruilorder aangemaakt.

4 – Druk het retourlabel af, want dit bevat het magazijnadres en de verzendgegevens (de bezorgkosten waren vooraf betaald, dus dit label bevat deze details.

5 – Druk de retourautorisatie af en plaats deze in het te retourneren pakket.
– Opmerking: gebruik indien mogelijk de originele verpakking van Amazon. Zet indien nodig vast met tape en koorden.

6 – Inleveren pakket een locatie bij u in de buurt.

Dit is alles wat u moet doen om aanspraak te maken op de Amazon garantie. 

Amazon garantie regel

Er is 1 belangrijke Amazon garantieregel. U moet het originele artikel binnen 30 dagen retourneren om te voorkomen dat u zowel voor het originele als voor de vervangende artikelen in rekening wordt gebracht.

Je kunt nieuwe en ongeopende items die je hebt gekocht en waaraan Amazon (FBA) heeft voldaan, binnen 30 dagen na ontvangst van het product retourneren voor een volledige terugbetaling.

Houd rekening met deze garantie regels van Amazon. 

Garantiebeleid Nederland

Meer vragen over het garantiebeleid in Nederland of andere relevante vragen? Stuur een e-mail naar info@webwinkelenvanuitnederland.nl

Direct naar Amazon.nl