Amazon klantenservice

Amazon staat bekend om de klantenservice. De klant centraal stellen, is een van de grote pijlers bij het bedrijf. Daarom wordt er veel waarde gestoken in de kwaliteit van de klantenservice. Bijvoorbeeld voor de .com site, maar ook voor die van Amazon.de, waar je gewoon in het Nederlands je vragen kunt stellen.  

Amazon over de klantenservice

Hieronder een opsomming van wat Amazon zelf zegt over de klantenservice, vertaald naar het Nederlands:

‘’Ons bekroonde klantenservice-team is een belangrijk onderdeel van de missie van Amazon om het meest klantgerichte bedrijf ter wereld te zijn. Het klantenserviceteam heeft een heel duidelijk doel: problemen voorkomen en oplossen en onze klanten verrukken. Ons team ondersteunt klanten in 16 talen uit meer dan 130 locaties over de hele wereld.

Iedereen die voor klantenservice van Amazon werkt, is gericht op het voorkomen en oplossen van problemen voor klanten, van het ontwerpen en ontwikkelen van zelf servicetechnologieën tot het bouwen en beheren van producten en programma’s tot directe interactie met klanten.

De klantenservice-technologie en productteams bouwen systemen voor klantrelatiebeheer van wereldklasse en innovatieve zelfbedienings oplossingen die dagelijks door miljoenen klanten worden gebruikt op de websites, winkelapps en apparaten van Amazon, waaronder Kindle en Amazon Echo.

Het klantenserviceteam is voortdurend bezig met innoveren om de kwaliteit voor klantervaring te verhogen. We spelen een cruciale rol in het luisteren naar klanten en escalerende pijnpunten om Amazon in staat te stellen haar klantenservice van wereldklasse te verbeteren en te leveren’’

Amazon klantenservice

Vragen Amazon klantenservice 

Zo kan je onder andere terecht voor de volgende vragen of hulp bij de Amazon.de klantenservice

  • Waar is mijn bestelling? 
  • Probleem met een bestelling of item?
  • Bestelling annuleren of wijzigen?
  • Een item retourneren? 
  • Status van retourzending of terugbetaling controleren?
  • Factuur printen
  • Betalingsproblemen
  • Onverwachte / verdachte e-mail ontvangen 

De klantenservice op de Duitse website is volledig vertaald in het Nederlands, zodat je eenvoudig vanuit Nederland je probleem kan laten oplossen. 

Telefoonnummer van de klantenservice van Amazon 

Het telefoonnummer van de Amazon klantenservice om te bellen is 00 1 206-922-0880. De klantenservice is Engels. Ook is er de optie om teruggebeld te worden door een medewerker van Amazon. Dan moet je wel even je eigen telefoonnummer achterlaten. Dit terug bellen gebeurd dan vaak na 2 tot 4 dagen. 

Daarnaast kan je vanuit Nederland de klantenservice van Amazon.de bereiken via je account

Betrouwbaarheid klantenservice Amazon 

De klantenservice van Amazon is erg betrouwbaar. Deze zal er alles aan doen om je te helpen. Door het hele bedrijf staat klanttevredenheid op nummer een. Door deze klantgerichtheid is Amazon de grootste webshop ter wereld geworden. 

Amazon.nl klantenservice 

Als Amazon.nl uit is in Nederland, zullen we deze blog weer updaten met de nieuwste mogelijkheden. Op Amazon.nl zal vast en zeker ook een uitgebreide klantenservice komen, maar dat is nog even afwachten. 

Amazon klantenservice chat

Chatten via de Amazon klantenservice is nog niet beschikbaar op de .de variant. E-mailen is wel mogelijk of de eerder genoemde opties in dit blog. Chatten zal waarschijnlijk in de toekomst wel mogelijk worden. 

Neem contact op als er iets is 

Je kan contact met ze opnemen voor alle belangrijke zaken. Dus niet alleen voor je pakketjes, maar ook bij negatieve ervaringen met verkopers. Als jij wordt gedupeerd, moet je dit gelijk tegen de klantenservice van Amazon.nl of Amazon.de zeggen. Vertel ze wat er is gebeurd en over jouw ervaringen. Ik kan je garanderen dat ze er alles aan zullen doen om je van dienst te zijn. Mocht je meer vragen hebben over dit topic kan je altijd emailen naar info@webwinkelenvanuitnederland.nl

Link naar de klantenservicepagina van Amazon.de in het Nederlands. 

Amazon Nederland